субота, 25. мај 2013.

GABRIJEL ROZENSTOK

Gabrijel Rozenstok (1949) je pesnik, romanopisac, pisac dramskih tekstova, autor i prevodilac preko 160 knjiga, većinom na irskom (gaelski). Predavao je haiku na pesničkoj akademiji Schule fur Dichtung u Beču i na književnom festivalu Hyderabad Literary Festival u Indiji. Takođe piše za decu. Među antologijama u kojima je zastupljen je i Best European Fiction 2012 (Dalkey Archive Press, SAD). Njegove knjige mogu se kupiti preko prodavnica Amazon, Kobo, Nook Books i drugim i na sajtovima kao što je Poetry Chaikhana. Where Light Begins je izbor haiku pesama a The Invisible Light sadrži haiku na irskom, engleskom, španskom i japanskom, sa radovima američkog profesionalnog fotografa Rona Rozenstoka. Među novijim knjigama su pesme na irskom jeziku pesnika K.Satchidanandan, Ko Un, Hemant Divate i Dileep Jhaveri.
Rozenstok je član Irske akademije umetnosti i književnosti Aosdana. Sledeća zbirka pesama zove se The Last Sasquatch a delo u nastanku, na irskom, engleskom i japanskom jeziku, zove se The Naked Octopus, erotski haiku.



1

Dar Óma
zajedno hodamo putevima
zapadne Irske
Atlanske misli plave nam odjeke stopala

vidra nas
gleda iz reke
kao da smo ljudi

Ti uživaš u mirisu spaljene trave
što kadi ovčije lobanje

oblaci poprimaju obrazce
Galskih rukopisa koji blede

berem zaboravljenu minđušicu
u kosu Ti je stavljam
muzika duva iz paba
mahnito zavija beli lim
vrana nespretno sleće
na razbarušeni slamnati krov

pritiskam Tvoju nevidljivu ruku.

2

Dar Óma
bio sam prosjak
dobacila si mi osmeh

pobegao sam
u delirijumu
u daljinu

kasnije, umoran
gladan
seo sam

sada mi ljudi bacaju novčiće

bacam ih nazad ka njima

sve što sam ikada želeo
bio je Tvoj osmeh.

Нема коментара: