петак, 24. мај 2013.

RALF ANTBAKA

Ralf Antbaka je finski/finsko švedski pesnik, izdavač, kritičar, profesor. Rođen 1963. godine u Krunubiju, a od 1990. godine živi u Vasi. Svestrano aktivan u oblasti književnosti od kraja 1980-tih. Prvo delo objavio je 1994. godine, a do sada je objavio osam knjiga. Inicijator i umetnički direktor književnog festivala Vasa LittFest 2001-2004. Osnovao je izdavačku kuću Ellips 2010. godine sa književnicom Metom Skug. Urednik od jeseni 2011. godine je i književnica Katarina Gripenberg. Oblasti interesovanja izdavačke kuće su poezija, kratka proza, esejistika, kao i inovativni tekstovi uopšte. Polja (Fält), Schildts & Söderströms 2013, pesme Magnetski memoari (Magnetmemoarerna), Ellips 2011, esej/pesme Ostrobotnijska gotika (Österbottnisk gotik), Pequod/Söderströms 2008, pesme Wunderkammer, Söderströms 2008, pesme Šest koraka pod vodom (Six Steps Underwater/Kuusi askelta veden alla/Sex steg under vatten), Smith/Doorstop 2006, poezija/proza (sa Steve Dearden, Marko Hautala, Kath Mckay, Carita Nyström, Adam Strickson), Riba koja može da se vidi (En fisk som man kan se), Söderströms 2004, pesme
Kafe morska sirena (Café Sjöjungfrun), Söderströms 1999, pesme
Košnice noću (Bikupor om natten), Söderströms 1996, pesme
Oko za oko (Öga för öga), Söderströms 1994, pesme
www.sets.fi/Author.php?id=610
www.ellips.fi
www.intland.net



SLUČAJNA PESMA

Ko daje, ko prima?

ZDRAVO ti tamo. Ja sam tvoja lična slučajna pesma. Dokle, sam
određuješ. Ti plaćaš, ako ništa drugo, u vremenu. Sada sam tvoj unutrašnji glas.
Da li ga čuješ? I način obraćanja, da li osećaš njegov ukus? Njegovu konzistenciju i teksturu?
I oblik, zapreminu? To je kao da imaš nešto nepoznato u ustima,
zar ne? Da li osećaš kako moj glas istražuje tvoju unutrašnjost, preko tvojih vlažnih otvora?
Sada sam već šest redova u tebi. Da li želiš da uđem dublje? Ne čujem, nažalost,
šta kažeš; čujem samo svoj odjek u tebi. Ali hajde da nastavimo. Mislim da to želiš.
A ako ti želiš, onda i ja želim. Ti plaćaš, ako ništa drugo, u vremenu. Sada sam osam,
ne, devet redova u tebi.

Da li želiš da uđem dublje?
...


U RUDNICIMA KNJIGA

Zarobljen letnjom prehladom i serijom snova.
Onaj trenutak: ne možeš više da izbaciš sluz iz pluća.
Kašlješ i iskašljavaš se, ali ništa ne pomaže.
I onda u određenoj fazi: nemiran san

Radiš u rudnicima knjiga.
Klešeš i lupaš.
Knjiška prašina žanje nove žrtve.

Radiš na groblju knjiga.
Kopaš nove grobove u zemlji knjiga,
lopatom paraš nove stranice.

Ti si sluga na farmi knjiga.
Crniš i đubriš.
Jebote, što đubriš.
...











Нема коментара: